Wie schrijft, die blijft

13 juni 2022 geschreven door Jonneke Duin

Wie schrijft, die blijft
Wie schrijft, die blijft

Elk mens wil gekend zijn. Gezien worden. De een wat meer, de ander wat minder, maar die behoefte aan aandacht en erkenning zit ingebakken vanaf onze geboorte.

Door te schrijven, laat je iets van jezelf zien. Misschien word je daardoor opgemerkt. Misschien ook niet. Misschien lachen mensen je uit, maar misschien ook niet. 

Leest jouw verhaal als een spannend boek? Kun je er zelf een spannend boek van maken? Is jouw bedrijf schrijvenswaardig? 

Ik geloof dat er voor iedereen een verhaal is. Dat ieder bedrijf zijn eigen 'story' heeft waarmee we wat kunnen. En als je dat verhaal te pakken hebt, dan weet je waarom iemand bij je zou moeten kopen. Goed verteld, trekt dat mensen over de streep. 

Mensen kopen van mensen, niet van bedrijven (vandaar ook dat die verkoper een deel van haar klanten meenam naar een andere werkgever). Als jij het authentieke verhaal van jouw bedrijf of product kunt overbrengen - in woord én daad - zul je zien dat klanten bij je blijven.