Tone of Voice bepalen en gebruiken

Hoe klinkt jouw bedrijf? Als ik je spreek, hoor ik aan je stem al snel of je boos of blij, fit of ziek, vrolijk of zelfs dolenthousiast bent. En ook jaren later herken je iemand nog makkelijk aan zijn of haar stem. Voor je bedrijf is het niet anders.

bogomil-mihaylov-ekHSHvgr27k-unsplash_1077x876

Herkenbaarheid door je Tone of Voice

Een eigen geluid maakt veel verschil. Grote merken weten dat. De budgetsupermarkt klinkt anders dan een duur parfummerk. Ook jouw bedrijf heeft een eigen stem en een eigen toon.

Door vast te stellen wat de stem (Voice) en toon (Tone dus) van jouw bedrijf precies is, kun je zorgen dat al je uitingen herkenbaar zijn. Daarbij houd je rekening met je klantbeloften, merkwaarden en wie jouw klanten zijn.

Tone of Voice geeft houvast

Een goede Tone of Voice geeft je medewerkers en je reclamebureau of webbouwer houvast bij het schrijven van teksten. Het maakt je herkenbaar voor de buitenwereld.

De uitwerking van jouw Tone of Voice

Het uitwerken van een passende Tone of Voice is niet simpel en niet in vijf minuten gebeurd. Het dwingt je tot nadenken over details die je normaal niet zo opvallen. Want eenmaal klaar wil je dat mensen nog jarenlang zeggen 'hee, die ken ik!'. 

Wil je aan de gang met je Tone of Voice en kun je daarbij wel wat hulp gebruiken? Neem dan gelijk even contact met me op. Ik help je er graag bij.