Hoe ontwikkel je een onderscheidende Tone of Voice?
Een eigen geluid maakt veel verschil. Grote merken weten dat. De budgetsupermarkt klinkt anders dan een duur automerk. Ook jouw bedrijf heeft een eigen stem en een eigen toon. Een consistente, herkenbare manier van communiceren is een belangrijke strategische pijler van jouw succes.
Voice
De Voice, je stem, geeft je bedrijf een personaliteit, normen en waarden. Je maakt duidelijk: hier staat ons merk voor.
En Tone
De Tone kan per uiting veranderen. Wat wil je overbrengen aan de ander? Wat wil je dat die ander vindt of doet? Je past je toon aan de gelegenheid aan.
Hoe helpt een Tone of Voice je bedrijf?
Het vaststellen van een Tone of Voice geeft houvast. Jouw medewerkers weten precies wat er van hen verwacht wordt. Ook je reclamebureau of webbouwer weet hiermee hoe jij klinkt. En de klant snapt wat die aan jou heeft. Die herkent jouw boodschap direct.
Hoe bepaal je jouw Tone of Voice?
Het uitwerken van een passende Tone of Voice is niet simpel en niet in vijf minuten gebeurd. Het dwingt je tot nadenken over details die je normaal niet zo opvallen. Je strategie, de identiteit van je bedrijf, de toekomst. Want eenmaal klaar wil je dat mensen nog jarenlang zeggen 'hee, die ken ik!'.
Wil je aan de gang met je Tone of Voice en kun je daarbij wel wat hulp gebruiken? Neem gerust even contact met me op. Ik help je er graag bij.